لا جديد،
لا قديم

Nothing Old,
Nothing New

Nothing Old, Nothing New is a collection of experimental videogames, drawings, text, and objects developed over the course of six years. The project plays on the relationship between capitalism, colonialism, depictions of landscapes, real estate development, and folklore, then tries to re-appropriate them in order to envision a revolutionary utopia. Inspiration for the project came from a tour of downtown Beirut in late 2014 where the artist was given an annual report by the company responsible for downtown’s renovation, Solidere. The annual report, called City in Scenes, was covered in talismanic drawings of stars that gave birth to three video games (City, New City, and Tabula Rasa) along with a multitude of drawings, writings, and objects.

لا جديد، لا قديم عبارة عن مشروع يتضمن ألعاب فيديو تجريبية ورسومات وكتابات ومجسمات تم العمل عليها على مدى ست سنوات. يلعب المشروع على العلاقة ما بين الرأسمالية والاستعمار والمناظر الطبيعية والتطوير العقاري والفولكور، فيحاول إعادة صياغتها على هيئة مستقبل ثوري.  بُدِأ العمل على المشروع بعد جولة في وسط بيروت في نهاية ٢٠١٤ عندما أُعطِيت الفنانة تقريراً سنوياً لشركة سوليدير المسؤولة عن إعمار وسط بيروت بعد الحرب الأهلية. ذلك التقرير بعنوان “المدينة في مشاهد” تم تغطيته بطلاسم على شكل نجوم نتج عنها ثلاثة ألعاب فيديو (المدينة والمدينة الجديدة وتابيولا راسا) بالإضافة إلى عدد من الرسومات والكتابات والمجسمات.